سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راهنمایی و الگوهای طراحی اپلیکیشن

در سال 2017 حدود 69 درصد مردم اکثر خدمات خود را توسط موبایل انجام می دادند؛ ولی در سال 2018 حدود 88 درصد مردم خدمات خود را توسط اپلیکیشن های دانلود شده از اپ استور و گوگل پلی استفاده می کردند و این آمار نشان دهنده افزایش استفاده از موبایل و نرم افزارهای طراحی شده در موبایل می باشد؛ و امروزه طراحی اپلیکیشن و طراحی نرم افزار موبایل یکی از مهم ترین و پرکاربردترین طراحی های امروزه است.

در ادامه می خواهیم اپلیکیشن ها را براساس نوعشان دسته بندی کنیم.

برنامه های کمکی:

این برنامه ها و اپلیکیشن ها از جمله برنامه های پایه، لازم و کاربردی در هر موبایل برای کاربران می باشد. این اپلیکیشن به کاربران اجازه برنامه ریزی و انجام خدماتشان می دهد و گاهی باعث تسریع دسترسی کاربران به برنامه های لازم از جمله ماشین حساب و چراغ قوه گوشی می شود.

برنامه لایف استایل یا سبک زندگی:

این اپلیکیشن طراحی های متفاوتی دارد ولی در کل به بهبود سبک زندگی از جمله نوع خوراک، سبک خوراک، بهبود عادت ها و بهبود کیفیت زندگی کمک می کند و در کل باعث می شود که حس بهتری نسبت به خودتون، زندگیتون، عادت ها و سبک زندگیتون داشته باشید.

برنامه غذا، نوشیدنی و رستوران:

این اپلیکیشن یا برنامه به یافتن بهترین رستوران ها و سفارش غذا بطور آنلاین منجر می شود، و از طریق لوکیشن و مکان یابی گوشی می توانید رستوران های اطراف خود را پیدا کرده و نوشیدنی و خوراک مورد علاقه خود را سفارش دهید.

اپلیکیشن جهت یابی، اپلیکیشن کتاب، اپلیکیشن موزیک، اپلیکیشن فیلم، اپلیکیشن آموزش، اپلیکیشن خبری، اپلیکیشن مالی، اپلیکیشن بازی، اپلیکیشن تجارت و تبلیغات و .... چند نوع از اپلیکیشن های پرکاربرد موبایل می باشند.